Obchodní podmínky

  1. Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím při nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu Bezvadrogerka.cz provozovaného na webové adrese Bezvadrogerka.cz

 Jiří Švec 

Střemská 3272, 276 01, Mělník
63856468

 

2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Veškeré objednávky podané prostřednictvím e-shopu jsou závazné. Kupní smlouva vzniká potvrzením objednávky ze strany prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo objednávku odmítnout, zejména v případě vyprodání zboží nebo z důvodu technické chyby.

3. Cena a platební podmínky

Ceny uvedené u zboží jsou konečné a zahrnují veškeré daně.

Platbu je možné provést pouze:
a) platební kartou online prostřednictvím zabezpečené platební brány
b) převodem na bankovní účet předem (pokyny k platbě obdrží zákazník e-mailem po potvrzení objednávky)

 

4. Osobní odběr

Zboží je možné vyzvednout pouze osobně na adrese: Střemská 3272, Mělník 276 01. 

Kupující je informován e-mailem nebo telefonicky, kdy je zboží připraveno k vyzvednutí.

Doba pro vyzvednutí zboží je [např. 7 dní] od oznámení o připravení. Pokud si zákazník zboží v této lhůtě nevyzvedne, může být objednávka zrušena.

 

5. Odstoupení od smlouvy
Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Zboží musí být vráceno nepoužité, nepoškozené a v původním obalu. Náklady na vrácení zboží hradí kupující. Peníze budou vráceny nejpozději do 14 dnů od přijetí vráceného zboží.

6. Reklamace a záruka
Na zboží se vztahuje záruka dle platných právních předpisů. Reklamace je možné uplatnit osobně nebo e-mailem. Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů.

7. Ochrana osobních údajů
Prodávající se zavazuje chránit osobní údaje kupujících a nakládat s nimi v souladu s platnými právními předpisy (zejména GDPR). Údaje nebudou poskytnuty třetím osobám bez souhlasu kupujícího.

8. Závěrečná ustanovení
Tyto Podmínky jsou platné od [datum] a mohou být kdykoliv změněny. Vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právem České republiky.

Lhůty a termíny

 

1. Doručení zboží

Objednávky obvykle expedujeme do 1–3 pracovních dnů od přijetí platby nebo potvrzení objednávky na dobírku. Doba doručení dopravcem se liší dle zvoleného způsobu přepravy, standardně 1–2 pracovní dny po odeslání.

 

 

2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy

Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, v souladu s § 1829 občanského zákoníku. Pro uplatnění tohoto práva nás prosím kontaktujte e-mailem nebo použijte formulář pro odstoupení, který je k dispozici na našem webu.

 

 

3. Lhůta pro vrácení zboží

Po odstoupení od smlouvy je kupující povinen zaslat zboží zpět do 14 dnů od uplatnění práva na odstoupení. Náklady na vrácení zboží nese kupující, pokud se obě strany nedohodnou jinak.

 

 

4. Lhůta pro vyřízení reklamace

Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, v souladu s platnou právní úpravou. O výsledku budete informováni e-mailem.

 

 

5. Lhůta pro vrácení peněz

V případě odstoupení od smlouvy nebo oprávněné reklamace vracíme peníze do 14 dnů od přijetí vráceného zboží nebo od doručení potvrze

ní o jeho odeslání.

 

 

 Poučení o odstoupení od smlouvy

 

Máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.

 

Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů ode dne, kdy jste Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převzal(a) zboží.

 

Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás musíte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy informovat formou jednoznačného prohlášení (např. dopisem zaslaným poštou, e-mailem nebo prostřednictvím formuláře pro odstoupení, pokud jej nabízíme).

 

Lhůta pro vrácení zboží

 

Zboží nám musíte bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zaslat zpět nebo jej osobně předat. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešlete před jejím uplynutím.

 

Lhůta pro vrácení peněz

 

Veškeré platby, které jsme od Vás přijali, Vám vrátíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bylo doručeno Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy. S vrácením platby však můžeme počkat do doby, než od Vás obdržíme vrácené zboží, nebo než prokážete, že jste zboží odeslali zpět – podle toho, co

nastane dříve.

 

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

1/ INFORMAČNÍ POVINNOST PRODÁVAJÍCÍHO

Obecná informační povinnost

Dle § 14 odst. (1) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), „prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvede tyto informace i na těchto internetových stránkách. Pokud smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky, uvede informace podle věty první a druhé rovněž v těchto obchodních podmínkách“.

Prodávající, za předpokladu, že naplní dikci zákona, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Jednou z forem, jak tuto zákonnou informační povinnost naplnit, mohou být i tzv. reklamační řády vydávané podnikatelem. S výjimkou oblasti telekomunikací, služeb finančního trhu a energetiky (podrobné vymezení v § 20e ZOS) je subjektem mimosoudního řešení sporů Česká obchodní inspekce.

Prodávající může použít např. tuto nebo podobnou formulaci:

„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.gov.cz Web: adr.coi.gov.cz

Pokud prodávající provozuje internetové stránky, je třeba informaci o subjektu mimosoudního řešení sporů zveřejnit také na těchto stránkách. Stejně tak, využívá-li prodávající standardizované obchodní podmínky, je povinen informaci o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů uvést také zde.

Informační povinnost při vzniku sporu

Podle § 14 odst. (2) ZOS „v případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.“

Trvalým nosičem dat je jakýkoli nástroj, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi ukládat informace určené jemu osobně, a to způsobem vhodným pro jejich budoucí použití, po dobu přiměřenou jejich účelu, a který umožňuje reprodukci uložených informací v nezměněném stavu. V praxi se bude jednat především o elektronickou poštu.

2/ ZVLÁŠTNÍ POVINNOSTI INTERNETOVÝCH OBCHODŮ

Další specifické povinnosti ukládá internetovým obchodníkům Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line.

Podle článku 14 odst. 1 tohoto nařízení „obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb on-line, a internetová tržiště usazená v Unii uvedou na svých internetových stránkách elektronický odkaz na platformu pro řešení sporů on-line. Tento odkaz musí být pro spotřebitele snadno dostupný. Obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb on-line, uvedou rovněž svoji e-mailovou adresu.“

Platforma pro řešení sporů online bude Evropskou komisí spuštěna k 15. únoru 2016 na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Dále, podle článku 14 odst. 2 nařízení „obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb on-line, kteří se zavázali nebo jsou při řešení sporů se spotřebiteli povinni využívat jednoho nebo více subjektů alternativního řešení sporů, informují spotřebitele o existenci platformy pro řešení sporů on-line a možnosti jejího využití při řešení jejich sporů. Uvedou elektronický odkaz na platformu pro řešení sporů on-line na svých internetových stránkách a, pokud je nabídka učiněna e-mailem, v uvedeném e-mailu. Tyto informace se případně uvedou také ve všeobecných obchodních podmínkách týkajících se kupních smluv nebo smluv o poskytování služeb uzavíraných on-line.“

Vzhledem k tomu, že užívání systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je povinné pro všechny prodávající, kteří svou podnikatelskou činnost vykonávají na území České republiky, bude se tato povinnost týkat prakticky všech českých internetových obchodů.

Opět platí, že prodávající, za předpokladu, že naplní dikci nařízení EU, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Využít může např. tuto nebo podobnou informaci umístěnou na své internetové stránce a v obchodních podmínkách:

„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.gov.cz Web: adr.coi.gov.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“

Zvláštní pozornost by této povinnosti měly věnovat internetové obchody, které svou podnikatelskou činnost vykonávají také v jiných členských státech Evropské unie, neboť mohou být vázáni právními předpisy o mimosoudním řešení sporů těchto států. Tomu by měla být přizpůsobena také informace zveřejněná na jejich internetových stránkách.

3/ KOMPETENCE ČESKÉ OBCHODNÍ INSPEKCE

Vedle své role subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Česká obchodní inspekce vykonává v této oblasti také dozor nad dodržováním některých povinností prodávajícími.

Jak bylo uvedeno výše, prodávající, za předpokladu, že naplní dikci příslušného právního předpisu, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Zda prodávající těmto požadavkům dostál, bude inspektory České obchodní inspekce posuzováno vždy jednotlivě s přihlédnutím k charakteristikám konkrétního případu.

Vedle informační povinnosti podle § 14 ZOS má prodávající také povinnost úzce spolupracovat a poskytnout České obchodní inspekci nebo pověřenému subjektu součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, mimo jiné vyjádřit se do 15 pracovních dnů k návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, o kterém byl Českou obchodní inspekcí vyrozuměn.

Porušení těchto povinností podnikatele může být klasifikováno jako správní delikt, za který může být Českou obchodní inspekcí uložena pokuta do výše 1 000 000 Kč.